reklama

Zatknutý v Londýne

..alebo aké ľahké je dostať sa do väzenia, keď si nedávate pozor pri platení.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (21)
Tower Bridge
Tower Bridge (zdroj: Martin Hanzely)

Bol podvečer, ulice Londýna bolí plné ľudí, ktorý behali z obchodu do obchodu a snažili sa na poslednú chvíľu nájsť ten vhodný darček. Pár dní pred Vianocami sú ulice všade plné, ale v Londýne to platí dvojnásobne. Ja som sa potuloval po Oxfordke a ako ostatní som sa snažil minúť ešte posledných pár libier, ktoré boli vyčlenené akurát na takéto nákupy. Vedel som presne kam idem a musel som si švihnúť, lebo Argos zatvárali za hodinku.
Objavil som tam zlatú retiazku na ktorú bola zľava,a tá sa nedala prehliadnuť.
„SPECIAL OFFER –HALF PRICE „
Cena bola dosť mastná, ale keď je zľava na polovicu, no nekúp to !?
Platil som piatimi dvadsiatkami, celkom milej a mladej černoške pri pokladni. Peniaze si vzala, po chvíli odbehla a vrátila sa asi s vedúcou. Tá mi začala slušne ale dosť rýchlo niečo vysvetľovať. Nerozumel som jej, tak som sa jej spýtal čo to nemôže zopakovať.
Zrazu som pochopil,že hovorí o falošných bankovkách a asi tým naráža na mňa. Džala v ruke presne tie peniaze čo som dával tej milej černoške, ktorá sa mi už v tej chvíli taká milá nezdala.
Vysvetľoval som jej, že to je nemožné, že by boli falošné, pretože peniaze som vybral priamo z banky. Nedali sa presvedčiť, tak som chcel aspoň peniaze späť. Ale žiaľ toto želanie mi nechcela splniť, ale ak chcem,na oplátku mi ponúkla že môže zavolať políciu. Súhlasil som. Predsa jej len tak nenechám sto libier !

Keď dorazila polícia, obchod už zatvárali. Polícia sa ma pýtala tie bežné otázky ako kde bývam, čo robím v UK, kedy som prišiel, odkiaľ som a všetky veci ktoré som už povedal vedúcej pri pokladni.
Čakal som, že to bude všetko a prinajhoršom prídem o sto libier. Žiaľ, mýlil som sa. Na koniec podišli ku mne obidvaja policajti a začali niečo odrapkávať. Ešte skôr ako mi nasadili putá som pochopil že mi čítali moje práva. Keď ma viedli cez tu preplnenú Oxfordku, s rukami za chrbtom a s putami na nich, cítil som sa... No zvláštne. Vravel som si, že toto mi nikto doma neuverí a zároveň som mal strach že Vianoce strávim s nejakým opitým bezdomovcom v base.

Na stanici mi kompletne prezreli všetky veci.
Urobili výter kvôli DNA ( výter z úst podotýkam, žiadne erotické hry sa nekonali ! )
Zobrali odtlačky prstov ( to bola celkom sranda )
a nakoniec šupli do malej miestnosti s jedným kovovým záchodom, umývadlom a posteľou. A aby som nezabudol samozrejme, že sa ma spýtali,či nechcem právnika, ako inak.

Toho som nepotreboval, no aspoň som si to myslel, ale keď po 6 hodinách ( čo bola večnosť ) sa nič nedialo rozhodol som sa konať. Zavolal som na policajta a povedal, že som zmenil moje rozhodnutie a chcem právnika. Po hodine mi prišli oznámiť, že urobia so mnou výpoveď na pásku a potom ma hneď pustia. Paradoxne, právnik bol akurát v tej chvíli na telefóne ( snáď ste si nemysleli že príde osobne, o polnoci, kvôli nejakému Slovákovi ). Tak som ho hneď zrušil, že už mi ho netreba, veď hneď po tom ako spravím výpoveď na pásku ma už pustia. A tak aj bolo.

Ráno som bol opäť na slobode.
A to všetko len kvôli tomu, že som platil falošnou dvadsať librovou bankovkou.

A ešte postrehy na koniec :

-zvyšných osemdesiat libier mi vrátili
-záznam v registri trestov nemám žiadny
-boli celkom milý a ponúkli mi čaj ( typický angláni )

Martin Hanzely

Martin Hanzely

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

KTO SOM ? ..to keby som ja vedel, ale taký ujo z okuliarami a v kravate mi raz povedal že som schyzofrenicko pesimistický sociálny prípad s prvkami imbecility na hranici s genialitou rovnomerne rozpoltenou povahou a so sklonom k brutálnemu rozmýšlaniu. No neviem čo tým chcel povedať, ale pre istotu som mu jednu vrazil. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu