reklama

Test (ne) naivity národa : Nedostatočná !

Jeden môj priateľ, ktorého z logických príčin nebudem menovať, chcel zistiť, koľko ľudí sa nachytá na úplne obyčajný a starý trik . Vytvoril si konto na jednom slovenskom serveri. Volajme ho XYZ.sk. Jeho e-mail vyzeral nejako takto help@XYZ.sk. No a z tohto e-mailu rozposlal náhodne vybratým ľudom, ktorí mali konto na tom istom serveri, e-mail asi v takomto znení...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (64)
Obrázok blogu

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––-
Vážený užívateľ,
z dôvodu pripravovaného vylepšenia portálu XYZ.sk a odstránenia nepoužívaných XYZ ID resp. nickov budú vymazané všetky konta a znovu zaktualizované len aktívne konta.
Aby sa nemohlo stať, že by bol zrušený i Váš nick, preto ak tento nick aktívne používate, zašlite prosím email na help@XYZ.sk v tvare :

login: Vaše prihlasovacie meno
pass: Vaše heslo

Tak ak máte prihlasovacie meno “peter1“ a heslo "ahoj" bude zaslaný mail vyzerať takto:
login: peter1
pass: ahoj

Ďakujeme za pochopenie. Team XYZ.sk
----------------------------------------------------------------------------
Asi si poviete, že kto sa už na takúto blbosť nachytá. Ja som tomu tiež neveril, že by sa našiel niekto, kto by poslal svoje meno a heslo cez internet len na základe jedného e-mailu. Je to ako keby vám z banky volali a pýtali si váš PIN kód , lebo banka si chce overiť stav vášho účtu. Slovensko je predsa národ inteligentný a podozrievavý a takýto podvod ľahko prekuknr a odhalí.
Hmm...asi nie :-)

Keď mi kamarát po pár dňoch ukázal svoju e-mailovú schránku a tá bola plná nových e-mailov ktoré obsahovali heslá a mená rôznych ľudí, len som nechápavo krútil hlavou.
A každý ďalší deň pribúdali desiatky nových mailov od naších naivných spoluobčanov.
Samozrejme našli sa aj takí, čo vedeli, o čo sa jedná a tak dožadovali záruky, že je to naozaj pravda a nie podvod, alebo boli taký, čo pohŕdavo odpísali, že na takýto trik aj tak nik nenaletí a že je starý ako internet sám.Ale niekto predsa len naletel. A bolo ich viac, než si myslíte. Z celkových odoslaných mailov sa naspäť vrátilo aj s menom aj s heslom asi 75-80% !!!Áno, až 80% ľudí bez problémov pošle svoje heslo na mail, kde majú všetky osobné údaje, informácie o účte, súkromné veci, o ktoré by sa asi nechceli deliť s inými.
Takže ak chcete spáchať nejaký zločin, nemusíte vymýšľať zložité plány ako vykradnúť banku alebo stratégie, ako oklamať ľudí a dostať od nich peniaze. Stačí sa jednoducho spýtať: „Dobrý deň , môžete mi dať vaše číslo účtu , PIN kód, kreditnú kartu a celú vašu peňaženku. Ďakujééém. Prajem pekný deň .“

Martin Hanzely

Martin Hanzely

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

KTO SOM ? ..to keby som ja vedel, ale taký ujo z okuliarami a v kravate mi raz povedal že som schyzofrenicko pesimistický sociálny prípad s prvkami imbecility na hranici s genialitou rovnomerne rozpoltenou povahou a so sklonom k brutálnemu rozmýšlaniu. No neviem čo tým chcel povedať, ale pre istotu som mu jednu vrazil. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu